piątek, 5 października 2012

Comcraft 0.5 - zapowiedź #1









93 komentarze:

  1. Kaktusy wyglądają dziwnie, zostały one już ustalone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr spróbuje coś pokombinować. Jego standardowy texturepack zawiera teksturę kaktusa, która zajmuje powierzchnię całego klocka. Tam wyświetla się prawidłowo (wiadomo gdzie jest ten "błąd" - jednak kwestia naprawienia jego leży w rękach Piotra ;-] ).

      Usuń
  2. To ja eryk gawron tylko cos mi sie popsulo Nowy poradnik do comcraft m.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&client=mv-google&v=Dc0PBW5ZaMY

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie bedzie wody ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie coś na wzór wody - to dopiero ZAPOWIEDŹ. Piotr doda jeszcze około 50 nowych bloczków, włączając w to coś a'la wodę.

      Usuń
  4. Takie rzeczy beda w 0.5 czy jeszcze cos dojdzie w 0.5 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj powyższy komentarz: dojdzie jeszcze ok. 50 bloczków (w wersji płatnej).

      Usuń
  5. Fajna jest 0.5. Poza tym, Piotrze, może kiedyś zrobisz coś a'la MineBlock na komórki z javą? (Jak nie wiesz co to mineblock to poszukaj na youtubie i google)

    OdpowiedzUsuń
  6. To nie będzie za free ? :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Za free nie bedzie ale bedzie mozna kopac 12 bloczkuw w dol

    OdpowiedzUsuń
  8. ile będzie kosztować wersje 0.5

    OdpowiedzUsuń
  9. Poczytaj komentarze simon wersja 0.5 kosztuje 5zl

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam do obejrzenia mojej zapowiedzi CC 0.5:

    http://www.youtube.com/watch?v=5rCZKMAJZoc


    PS. Piotrek, wrzuć posta z moim filmikiem, jeśli Ci się podoba ;-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Piotr czy dodasz bloki o teksturach crafting table, piecyka i skrzynki? Brakuje mi tego w comcraftowym domku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy masz sekcję opakowaniach tekstur, ale dlaczego nie ustawić użytkowników kart partycji? Myślę, że będzie bardzo przydatna sekcja.

    OdpowiedzUsuń
  13. czy będzie coś w rodzaju wagonika i torów?

    OdpowiedzUsuń
  14. Może CC w trybie surwiwal???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr już o tym pisał. Simongame wypaplał o surviwalu a potem Piotr napisał, że surviwalu nie będzie...

      Usuń
    2. Co ja wypalałem! ;)
      To ja, oraz Michał Silent ;)

      Usuń
  15. Poziom survival wymaga dużo środków z mashines większość Java telefony nie będzie ciągnąć nawet niewielką część tego, co jest potrzebne do przeżycia. Jak rozumiem w Comcraft może tylko budować.

    OdpowiedzUsuń
  16. czy będzie możliwość wył. wibracji bo są denerwujące i czy będzie poprawa grafy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będzie wibracji (może będzie można sobie włączyć w ustawieniach). Lepsza grafa? Zejdź na ziemię! To tylko JAVA, no chyba, że chcesz mieć 3 FPS-y...

      Usuń
    2. Co do lepszej grafiki to to zależy też od texturepack ;)

      Usuń
  17. Obszedłem certyfikat GG 5.1.1! :D
    http://simongame.blogspot.com/2012/10/obejscie-certyfikatu-gg.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy będą bloki teksturach crafting table i pieca? Jeśli są i widać je na filmach to przepraszam ale nie mogę zobaczyć filmów bo nie mam dostępu do komputera :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Crafting gry nie jest świadczona, a więc dodawać obiekty mechaniczne piekarników Tipo, stoliki rzemieślnicze, a inni po prostu bezsmyslenno, może tylko jako ozdoby.

      Usuń
    2. Proszę pisać po angielsku. Po polsku brzmi to starsznie!

      Please write in english, in english site version.

      Usuń
  19. czy będzie taki gupi textur ? Jak w zapowiedzi 2 # mam nadzieje że nie i jeszcze jedno pytanko czy będzie więcej fpsów ? Bo ja wybudowalem całą mapke i mam 3 FPS a telefon mam dobry samsung star2 prosze o odp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zapowiedzi #2 jest LB Photo Realism. Ale normalnie będzie bardzo posobny do MC. Zresztą, jak ci się nie podoba - wgrywasz sobie inny TP... A S star 2... to raczej nie jest dobry telefon. Dobry to Nokia E52, Sony ericsson W995, itp... Tej gry nie da się już bardziej zoptymalizować.

      Usuń
  20. moje forum comcraft2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Piotr! mam pewną sugestie co do Twojej gry. Jak w prawdziwym minecrafcie jest ręka a w niej nasz ludzik trzyma bloczki itp. Bardzo fajnie by było gdybyś rozważył co do dodania takiego "bajeru" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewien czy to dodam. W sumie najbardziej skupiam się na dodaniu kluczowych elementów gameplay'u (woda, lawa itp....oj wymcknęło się ;) ) Ale myślę, że dodanie skromnej rączki nie będzie zbyt trudne :)

      Usuń
  22. Serdecznie Zapraszam na nowe forum comcraft:
    comcraftforum.postuj.net

    :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Piotr zauważyłem, że jeśli wyłączymy GUI to fps'y wzrosną. Ja z włączonym GUI mam 1-3 fps ( -.- ), a z wyłączonym 3-5 fps. Dla mnie to jednak wielka różnica, choć inni pewnie nie wyobrażają sobie gry na takiej prędkości. Ale to lg gt500 bo na nokii x3 touch and type mam 34-40 fps :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, wyłączenie GUI zwiększa nieco FPS. Myślę, że jest to spowodowane tym, że narysowanie całego GUI (przycisków, panelu bloczków) zajmuje również trochę czasu. Jeżeli ktoś chce mieć te 2-3 klatki na sekundę więcej może oczywiście grać bez niego, ale jest to na zasadzie coś za coś :) (zwiększenie szybkości za wygodę)

      Usuń
    2. Hmm, możliwe jest, że tak się dzieje dlatego, że gra musi sobie rysować podgląd bloczków w 3D...

      Usuń
  24. Witam Wszystkich xd
    Po pierwsze mam pytanie czy będzie jakas muzyczka w comcraft? Dziwnie się gra bez dźwięku. Po drugie czy będzie możliwość wyboru drzwi. Po trzecie jak gra się w comcrafta na rozdziałce 360x640 to fpsy po włączeniu gry są na górze w lewym rogu. Lecz jak się już gra w trybie landscape to fpsy są w dolnym lewym rogu. Lepiej by było gdyby były one gdzieś na górze bo jak się gra to za bardzo ich nie widać bo zakrywa się palcem.
    Po czwarte, chyba ostatnie czy będzie coś takiego jak noc i dzień? A i czy jeszcze będzie nasza postać chodziła po ziemi, skakała itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. -Muzyczka - będzie
      -drzwi - nie wiem
      -fps - nie wiem, moim zdaniem lepiej kiedy fps nie przeszkadzają ani rozpraszają w trakcie gry ;)
      -reszta to do Queader-a ;)

      Usuń
  25. Piszcie cos wiecej o nowosciach to moze podsuniemy nowe pomysly. sry za ort :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy w wersji 0.5 bèdà schodki ? :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie nie wiadomo. Piotrek robi to spontanicznie, z tego czerpie przyjemność. Co do dnia i nocy to na 90% nie będzie, ale jakaś muzyczka i drzwi będą. Schodki prawdopodobnie też.

    OdpowiedzUsuń
  28. Piotr mam pomysł co do gry. Podczas tworzenia nowego świata powinna być możliwość wyboru wielkości świata. Np. Mały miałby 30x30 kratek wielkości, normalny 60x60 a duży 100x100. Byłoby to dobre rozwiązanie dla słabszych telefonów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, no nie wiem tak do końca. Raczej nie miałoby to żadnego wpływu na wydajność, ponieważ gra i tak ładuje tylko potrzebny fragment mapy. W ogóle "nie interesuje ją" inne fragmenty, dopóki gracz tam sobie nie pójdzie.

      Usuń
  29. Witam mam wiele pytań :
    -kiedy możemy spodziewać się update ?
    -do jakiej wersji (minecrafta) będzie można porównać CC, chodzi mi o bloki?
    -czy będzie poprawa wydajności?
    -czy woda i lawa to tylko będą bloki?
    -czy dodany zostanie ludek + ręka, a trzymany blok to tylko obrazek.
    -ile bloków zostanie dodanych, tylko ilość?
    -czy zostanie dodana opcja wyłączania/włączania czujnika na telefonach symbian?
    -czy dodana ostanie opcja zmiany maksymalnej wysokości i wielkości świata, nazywanie światów?
    -generator drzew?
    -survival (próba)?
    Błędy 0.4:
    -po zmianie texturepacka niektóre już postawione textury bloków znikają.

    Przepraszam za wszelkie błędy.
    Pozdrawiam ekipę Comcraft
    PS. Cc 0.5 kupię na 100 %

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc, postaram się odpowiedzieć jak najlepiej:

      - Update? 1-2 miesiące.
      - Porównanie? CC 0.5 = MC późna alpha / wczesna beta
      - Poprawa wydajności? Nie.
      - Nie wiadomo.
      - Ludek może, rączka - na pewno.
      - Ok. 50

      Na pozostałe pytania nikt nie zna odpowiedzi (no, może Piotr coś-tam wie ;-] ). A, i "ekipa" CC... niezłe określenie ;-). Piort robi aplikację, ja jestem moderatorem bloga, a Simon zajmuje się "marketingiem" ;-).

      Usuń
    2. Nie będzie survival, coś na w stylu wody

      Michał jak chcesz to zapraszam do modernizacji forum (comcraftforum.postuj.net)

      Usuń
  30. Kiedy będzie update a i czy będzie wersja demo ? (za free)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, będzie wersja demo. Od razu mogę powiedzieć, że będzie tam tylko 20 bloczków (w pełnej ok. 70 ;-) ). Update za ok. 2 miesiące.

      Usuń
  31. jesteście zajefajni a zwłaszcza simingame

    OdpowiedzUsuń
  32. Oooo ;)
    Dziękuję, jestem mile zaskoczony!

    OdpowiedzUsuń
  33. Zapraszam na oficjalne Polskie forum Comcraft:
    comcraftforum.postuj.net

    OdpowiedzUsuń
  34. A szkoda że nie będzie poprawy wydajności bo na wielu telefonach gra się tnie a poprawić wydajność jeszcze można

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jakiej podstawie twierdzisz, że można jeszcze tą grę zoptymalizować?

      Usuń
  35. Piotr czy przyjedziesz całkowicie na forum czy nadal będziesz prowadził blog?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal prowadzę blog :) Forum zajmuje się SimonGame (Simon abcrt), a ja tam tylko pomagam ;) Mamy więc teraz i bloga i forum, więc nie jest źle.

      Usuń
  36. Dodanie ustawień wielkości świata nie jest złym pomysłem, patrząc na duży teren, far x4 - 3fps, far - 8fps, normal - 11 fps. Jeśli nie wiesz o co mi chodzi to odpalcie Cc, wyleć na górę mapy i lecąc nadół patrz na ziemię, a drógim razem patrz na niebo. A tak poza tym to czemu tak długo musimy czekać na 0.5.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnica pomiędzy patrzeniem na niebo, a na ziemię jest taka, że gdy patrzy się na ziemię gra musi narysować widoczne bloczki (co zajmuje dużo czasu = mniej FPS), a kiedy patrzy się na niebo gra nie rysuje praktycznie nic (co zajmuje mało czasu = więcej FPS).

      Usuń
  37. i czy dodano rysunek i będzie generować Forest Hill i wiele więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, napisane nie po Polsku... nie da się zrozumieć!

      Usuń
    2. Chyba chodzi o generacje terenu, ale nie płaskiego, tylko wypukłego

      Usuń
  38. chodziło mu o generator terenu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli coś, to w późnych wersjach CC, i to "prowizoryczny".

      Usuń
    2. @Michał Silent
      No, skoro tak mówisz...

      Usuń
    3. Wiesz, to jest moja opinia, zdanie itp. A już co dokładnie dodasz w jakiej wersji - tylko ty to wiesz ;-).

      Usuń
  39. ej jakim programem to robicie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiego programu używasz do tworzenia i emulowania Comcraft?
      Do tworzenia kodu używam NetBeans, a do emulowania Java ME SDK.

      więcej;
      http://com-craft.blogspot.com/p/faq.html?m=0

      Usuń
    2. http://www.com-craft.blogspot.com/p/faq.html

      :D

      Usuń
  40. A dodasz takie coś żeby dało się wgrywać światy wygenerowane na kompie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za duża mapa z kompa żeby działała na jave w telefonie.
      A poza tym niema wszystkich bloków i inne kodowanie ;]

      Usuń
    2. Piotr prawdopodobnie kiedyś udostępni mechanizm zapisywania świata w CC, żeby ktoś mógł zrobić program - konwertera światów.

      Usuń
  41. Czy będzie więcej przestrzeni widokowej, czy będzie wypukły świat, było by troche lepiej aby było po polsku ale to szczegół, da się zrobić dzień i noc,zombiaki i inne?
    CZY WAM TEŻ SIĘ ZACINA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeśli można to przeczytaj wszystkie komentarze, dwa razy się zastanów czy nie znasz odpowiedzi i nie zadawaj pytań na które odpowiedzi były pisane kilkakrotnie.

      Usuń
  42. A czy jak się raz zakupi ComCraft to trzeba go kupować po następnej aktualizacji znowu czy tak jak w minecraft raz kupiłeś i później masz aktualizacje za free

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Mrucux725 września 2012 19:41
      Pytanie: jak będzie działał system płatności do 0.5. W sensie za jedną wersję 5zł czy jakiś klucz do aktualizacji?


      Piotr Wójcik25 września 2012 19:49
      Podczas zakupu zakładasz konto, kupujesz grę i już masz dostęp do aktualizacji Comcrafta...używając tego konta oczywiście ;)


      Mrucux725 września 2012 19:58
      Aha, to dobrze. Dzięki :>"

      Usuń
  43. Bo można by było zrobić że się wyślę sms za 5zł to otrzymasz kod który musisz wpisać gdy pobierasz daną aktualizacje lub wysłać e-mail smsem na numer ten i ten za 5zł i na ten e-mail przychodził by taki kod po którym możemy pobrać aktualizacje i by było jak w minecraft raz kupisz gre i masz update następne za free

    OdpowiedzUsuń
  44. Napiszcie ile macie fps bo ja mam na far gdy patrzę na mały dom to mam 10-20 fps, a gdy patrzę na ziemię i przestrzeń to 25-30. Telefon SE ELM.

    OdpowiedzUsuń
  45. Mam dwa pytania: czy będzie więcej przestrzeni widokowej, oraz czy w ogóle będzie coś pod ziemią?

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo dziękuję za pańską odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  47. hmm dlaczego nie piszecie na bieżąco jak tam postępy w grupie CC. Codziennie wchodzę i mam nadzieję że będzie coś nowego jakiś news a tu nic ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czasu! Wszyscy pracują, są czymś zajęci. A zredagowanie dwóch postów (po angielsku i polsku) zajmuje dość dużo czasu. Mogę wypaplać, że będzie woda (z całą fizyką, jak się zburzy jeden klocek wodny, to cała woda znika), kwiatki (roślinki). Będą także nowe języki (m. in. polski ;-) ). Postaram się nagrać kolejną zapowiedź...

      Usuń
  48. ej a z opera store nie trzeba płacić za każdą część ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. CZYTAJ UWAŻNIE WSZYSTKIE KOMENTARZE JUŻ CHYBA Z 14 RAZY MÓWIONO:
      JEŚLI RAZ KUPISZ TO RESZTA ZA FREE!!!!

      Usuń
  49. a bedzie w piatel wersji reka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, Cing ciang ciong? Pisz po Polsku... Rozumiem, że miało być tak: "A będzie w piątek wersji ręka?", chociaż i tak nic z tego nie rozumiem...

      Usuń